Chat-asiointi ammattilaisen kanssa – toimi näin
- Avaa puhekuplalla varustettu chat-ikkuna oikeasta alakulmasta. Keskustelu toimii tietokoneella ja mobiililaitteella.
- Kirjoita etunimesi tai nimimerkkisi. Paina tämän jälkeen "chatbot Helpotti".
- Paina "Ammattilaistemme vastaanotot"
- Valitse haluamasi Omaks.fi:n ammattilainen luettelosta
- Mikäli ammattilainen on paikalla, sinut siirretään jonoon. Kun ammattilaisemme on vapaana, keskustelu alkaa.
- Keskustelu aloitetaan tunnistautumatta, mikäli ammattilaisemme kokee sinun tarvitsevan täsmällisempää hoitoa, ohjataan sinut tunnistautumaan vahvasti. Ammattilainen voi myös pyytää sinua avaamaan videoyhteyden.
Omaks:n ammattilaiset palvelevat sinua arkisin klo 8.00–17.30. Muina aikoina voit varata ajan tai jättää yhteydenottopyynnön, tarkemmat ohjeet ajanvaraukseen löydät täältä.
Sähköinen yhteydenottopyyntö – toimi näin
Yhteydenottolomakkeella voit olla yhteydessä ammattilaisiimme palveluaikojen ulkopuolella tai heidän ollessa varattuja. Olemme sinuun yhteydessä viimeistään seuraavana arkipäivänä.
Kuinka käytän yhteydenottolomaketta?
Yhteydenottolomake ohjaa sinut oma.hyvis.fi-palveluun, jonka kautta voit jättää yhteydenottopyynnön OmaKS.fi:n sosiaali- tai terveydenhuollon ammattilaiselle. Turvallisuussyistä yhteydenottopyynnön jättäminen vaatii vahvan tunnistautumisen esimerkiksi verkkopankkitunnuksilla.
Alla ohjeet yhteydenottolomakkeen täyttämiseen:
- Klikkaa linkistä oma.hyvis.fi/login.
- Valitse "Kirjaudu sisään".
- Tunnistaudu verkkopankkitunnuksillasi, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.
- Valitse "Aloita asiointi" -> "OmaKS digitaalinen sosiaali- ja terveyskeskus".
- Valitse joko lomake "Yhteydenottopyyntö sairaanhoitajalle" tai "Yhteydenottopyyntö sosiaaliohjaajalle".
- Kirjoita asiasi lomakkeeseen ja valitse millä tavoin toivot asiantuntijan ottavan sinuun yhteyttä. Lopuksi lähetä lomake.
Yhteydenottolomakkeelle pääset klikkaamalla tästä, osoitteeseen oma.hyvis.fi/login.