Mikä?
OmaKS laajenee kohti ikääntyneiden palveluja avaamalla ikääntyneiden asioihin keskittyvän Seniorichatin. Seniorichat on auki arkisin klo 8.00–15.30.
OmaKS Seniorichatin avaamisen myötä Jyväskylän kaupungin ikääntyneiden chat-vastaanotto kaupungin verkkosivuilla päättyy. Chatista tutut palveluohjaajat siirtyvät palvelemaan ikääntyneitä ja heidän omaisiaan osaksi OmaKS:n sähköisiä chat-vastaanottopalveluja. Palveluohjaajien lisäksi Seniorichatissa päivystävät OmaKS:n sosiaaliohjaajat.
Keskustelun aiheena voi olla esimerkiksi yleinen apu arjessa selviytymiseen, etujen ja tukien hakeminen, asuminen ja kotiin saatavat apuvälineet tai vaikkapa harrastus- ja virkistystoiminta. Aihe on vapaa, palveluohjaajat kannustavat olemaan yhteydessä matalalla kynnyksellä.
Miten?
Seniorichatiin pääset chatbot Helpostista sivun oikeasta alanurkasta.
- Kirjoita ensin etunimesi tai nimimerkkisi
- Klikkaa Chatbot Helpotti
- Klikkaa ”Palvelumme”-laatikkoa
- Klikkaa ”Seniorichat”.
- Voit myös kirjoittaa ”seniorichat” chatbotin keskustelukenttään, jolloin botti yhdistää sinut seniorichatiin.
- Ammattilainen on paikalla arkisin klo 8.00–15.30.
Kenelle?
Tunnistautumaton ohjaus kaikille keskisuomalaisille, tunnistautumisen takana olevat palvelut Jyväskylän julkisten terveysasemien, Hankasalmen ja Uuraisten asiakkaille.