Hyppää pääsisältöön

Ammattilaisen kanssa asiointi ja yhteydenottopyyntö

OmaKS.fi-palvelussa voit asioida ammattilaisen kanssa chatissa tai videon välityksellä. Keskustelun voit aloittaa chat-painikkeesta joka löytyy oikeasta alakulmasta. Voit myös täyttää yhteydenottolomakkeen, jolloin soitamme sinulle.

Chat-asiointi ammattilaisen kanssa – toimi näin

  1. Avaa puhekuplalla varustettu chat-ikkuna oikeasta alakulmasta. Keskustelu toimii tietokoneella ja mobiililaitteella.
  2. Aloita keskustelu chatbottimme Helpotin kanssa.
  3. Kerro asiasi lyhyesti, kahdella-kolmella sanalla. Voit myös painaa keskustelun alussa tulevaa painiketta, joka näyttää muutamia Helpotilta useimmin kysyttyjä aiheita tai selata palvelujamme "Palvelumme"-napista.
  4. Mikäli botti ei osaa vastata tai kokee, että asiasi tarvitsee terveydenhuollon ammattilaista, vastaa hän napilla "keskustele ammattilaisen kanssa". 
  5. Mikäli ammattilaisemme ovat vapaana, keskustelu alkaa. Sinut yhdistetään asiaasi parhaiten ymmärtävälle ammattilaiselle. Keskustelu aloitetaan tunnistautumatta, mikäli ammattilaisemme kokee sinun tarvitsevan täsmällisempää hoitoa, ohjataan sinut tunnistautumaan vahvasti. 

OmaKS:n ammattilaiset palvelevat sinua arkisin klo 8.00–17.30. Muina aikoina voit jättää yhteydenottopyynnön.

Lue lisää OmaKS:n toiminnallisuuksista usein kysyttyä -sivultamme.

Sähköinen yhteydenottopyyntö – toimi näin

Yhteydenottolomakkeella voit olla yhteydessä ammattilaisiimme palveluaikojen ulkopuolella tai heidän ollessa varattuja. Olemme sinuun yhteydessä viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Kuinka käytän yhteydenottolomaketta? 

Yhteydenottolomake ohjaa sinut oma.hyvis.fi-palveluun, jonka kautta voit jättää yhteydenottopyynnön OmaKS.fi:n sosiaali- tai terveydenhuollon ammattilaiselle. Turvallisuussyistä yhteydenottopyynnön jättäminen vaatii vahvan tunnistautumisen esimerkiksi verkkopankkitunnuksilla.

Alla ohjeet yhteydenottolomakkeen täyttämiseen:

  1. Klikkaa linkistä oma.hyvis.fi/login.
  2. Valitse "Kirjaudu sisään".
  3. Tunnistaudu verkkopankkitunnuksillasi, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.
  4. Valitse "Aloita asiointi" -> "OmaKS digitaalinen sosiaali- ja terveyskeskus".
  5. Valitse joko lomake "Yhteydenottopyyntö sairaanhoitajalle" tai "Yhteydenottopyyntö sosiaaliohjaajalle".
  6. Kirjoita asiasi lomakkeeseen ja valitse millä tavoin toivot asiantuntijan ottavan sinuun yhteyttä. Lopuksi lähetä lomake. 

Yhteydenottolomakkeelle pääset klikkaamalla tästä, osoitteeseen oma.hyvis.fi/login.