OmaKS:n ammattilaiset palvelleet jo yli tuhatta asiakasta
Rajapyykki ylittyi alle kahdessa kuukaudessa.
Keski-Suomen digitaalinen sosiaali- ja terveyskeskus OmaKS.fi ja sen ammattilaiset ovat auttaneet jo yli tuhatta asiakasta. Palvelu avattiin Jyväskylän julkisten terveysasemien, Hankasalmen ja Uuraisten asukkaiden käyttöön toukokuun lopulla.
Kätevimpänä yhteydenottokanavana on toiminut sivuston chat, jonka kautta pääsee ammattilaisen puheille ilman ajanvarausta. Tämän lisäksi ammattilaistemme luokse on varattu videovastaanottoaikoja, jätetty yhteydenottopyyntöjä sekä siirretty Omaolon oirearvioiden sekä sähköisen terveystarkastuksen kautta.
Kaikki asiointikanavat yhteenlaskettuna nousee lukumäärä nelinumeroiseksi, jonka lisäksi myös chatbot Helpotti palvelee asiakkaita niin, ettei ammattilaisen konsultaatiota tarvita.
Ammattilaisina OmaKS:ssä on kuusi sairaanhoitajaa, kaksi sosiaaliohjaajaa sekä elämäntapahojaaja. Palveluun on myös lisätty lääkäriresursseja alkukesästä, jolloin lääkärin etävastaanotolle pääsy kauttamme on nopeutunut. Lääkärin vastaanotolle pääsee OmaKS:n muiden ammattilaisten kautta.
Ensimmäinen tonni täynnä ja lisää on tulossa!