Hyppää pääsisältöön
Image
OmaKS:n ammattilaisia

OmaKS:n ammattilaiset palvelleet yli 5 000 asiakasta

24.11.2021

Asiakkaita on palveltu chatissa, videovastaanotoilla ja oirearvioiden sekä terveystarkastusten kautta. Kasvu on ollut syksyn aikana merkittävää.

Keski-Suomen digitaalinen sosiaali- ja terveyskeskus OmaKS.fi ja sen ammattilaiset ovat auttaneet jo yli tuhatta asiakasta. Palvelu avattiin Jyväskylän julkisten terveysasemien, Hankasalmen ja Uuraisten asukkaiden käyttöön toukokuun lopulla.

Edellisen kerran rajapyykkejä ylitettiin heinäkuussa, kun palvelemamme asiakkaat saavuttivat nelinumeroisen lukumäärän.

Syksyn aikana asiakasmäärämme ovat kääntyneet selvästi nähtävään kasvuun. Syynä on mahdollisesti ollut Jyväskylän terveyspalvelujen puhelinpalvelun jonot sekä syksyn aikana näkyvämmin käynnistynyt palvelumme markkinointi.

– Oli syy mikä hyvänsä, olemme iloisia ja ylpeitä siitä, että palvelumme on entistä paremmin löydetty keskisuomalaisten toimesta. Työ kuitenkin jatkuu, sivuston kävijämäärissä on edelleen kasvun varaa. Alamme myös suunnata hiljalleen katsetta jo kohti alkuvuodesta 2023 syntyvää Keski-Suomen hyvinvointialuetta, jonka alla OmaKS tulee jatkamaan toimintaansa yhä laajemmin, kertoo Tulevaisuuden sosiaali- ja terveyskeskus -ohjelman päällikkö Tiina Koponen Keski-Suomen sote-uudistuksen hankkeista.

Ammattilaistemme lisäksi chatbottimme Helpotti palvelee asiakkaita niin, ettei ammattilaisen konsultaatiota tarvita. Tällä hetkellä Helpotti ratkoo noin joka neljännen tapauksen ilman ammattilaisen konsultaatiota.

Kohti kymppitonnia ja sen yli!